torsdagen den 17:e maj 2012

Vikt, motion å de...




Jag har stått i ett provrum idag och det kräver ett inlägg!
Det är lite fel, egoistiskt och fokus på fel värden att vilja gå ner i vikt och bli lite "fit" kan jag känna, för mig själv alltså...men jag måste verkligen ta tag i det här nu! Det handlar inte bara om yta, det handlar fan om att känna igen sig själv både i spegel och rörlighet. Jag har aldrig haft problem med vikten åt det tyngre hållet, snarare tvärtom, därför undrar många när jag säger att jag gått upp 15 kg. Men japp gott folk, jag väger 68 till 168 cm och nu skall 10 bort sen får det vara slut-tjatat efter provrumsbesöken, jag lovar!
***
Heja mig!

6 kommentarer:

popetotrora sa...

Ja, heja dig!!

Susanna sa...

Jag hejar på dig! Känner precis som du, att nu får det räcka. Jag väger också 68 just nu till mina 166. Iofs är jag halvvägs gravid. Men ändå. Jag vägde 53 före första barnet. Skulle gärna väga kring 55-58. Känner mig stor som en flodhäst och bävar inför sommaren med alla tunna klänningar. Vill helst gömma mig i svarta tröjor. Hoppas på en varm höst och en kort ganska mild vinter med mycket promenader. Senast nästa vår ska jag börja springa igen. Allra helst redan på senhösten om jag bara kan. Ska följa dig och peppa dig så blir jag peppad själv!
Lycka till!
/Susanna

niinaslycka sa...

Bra Anna, jag hejar på dig! Har också precis kommit igång med löpningen, eller joggingen:). Vill också gå ner ngt kilo, varför är allt sött så gott? Vi kanske ska pusha varann och bli träningsbuddies på fejjan?
Kram Niina

kråke sa...

hihi...heja dig!!...är i ungefär samma sits fast jag har inte vågat mig in i ett provrum än och ska inte heller förrän några kilon är borta;)) Grönsakssoppa och powerwalks är min meducin...undrar om jag kan hålla mig borta från det söta....återstår att se;))))

Kram fina och kör så det ryker:)))

kråke

MOKKASIN sa...

Det är såklart vi hejar! Och så fin sittbänk nedan.

Och du, jag svimmar så fint inlägg om Myrkrypet och mig. Tack, det där var nog bland det raraste någon har skrivit någon gång. Så himla snällt!
Kramar Sofia

devil jiang sa...

never, ever intended to make a sequel to Hostel, Roth explained at a preview screening, when the movie became Number 1 on opening weekend, beating out Narnia, it became obvious that Lionsgate would be pushing for a sequel, and I decided that if a sequel was ever going to be made, I had to do it myself and right away. The themes explored in the first film were too of-the-moment and waiting on the sequel would spoil that. />